Izaberite kolačiće

Kolačići nam pomažu da unapredimo vaše korisničko iskustvo, prilagodimo oglase vašim interesovanjima i poboljšamo našu veb stranicu.

Saznajte više i podesite

OPŠTI USLOVI KORIŠĆENJA AI MODELA "FACTUM"

U nastavku su Opšti uslovi korišćenja ("Uslovi") koji regulišu odnose između pružaoca usluge i korisnika u vezi sa korišćenjem sistema veštačke inteligencije "Factum" ("Factum"). Factum je digitalni alat zasnovan na veštačkoj inteligenciji koji omogućava automatizovano pretraživanje, obradu i prikaz pravnih izvora dostupnih na internetu, automatizovane izrade i izmene pravnih dokumenata, generisanja istih i sumarizacije i automatizacije određenih zadataka u okviru obavljanja poslova pravne profesije. Korišćenjem Factuma prihvatate i potvrđujete da ste razumeli i saglasni da ovaj alat ne zamenjuje profesionalni pravni savet i da se oslanja na javno dostupne verzije propisa.

UVODNE ODREDBE

Predmet i prihvatanje Uslova

Ovi Uslovi, zajedno sa Politikom privatnosti i Ugovorom o pretplati (u slučaju Poslovnih Korisnika), predstavljaju pravno obavezujući ugovor (sve zajedno "Ugovor") između AI ASISTENT FACTUM doo Beograd, sa sedištem na Požeška 31, lokal 3, Beograd, matični broj 21969354 ("Pružalac usluge") i svakog fizičkog ili pravnog lica koje koristi Factum ("Korisnik").

Factum je digitalni istraživački asistentski alat za pravnike. Omogućava pretragu pravnih propisa i drugih javno dostupnih informacija putem web‑pretraživanja i generiše sažetke ili izvode na osnovu unetih pitanja. Factum ne pruža pravne savete svi odgovori i izveštaji su isključivo informativnog karaktera. Osim mogućnosti automatizacije pretrage Factum ima i druge mogućnosti kao što su generisanje pravnih dokumenata na osnovu zadatih parametara, i automatizacija istih, upoređivanje pravnih dokumenata, mogućnost analize velike količine pravnih dokumenata i sumarizacije istih u različitim vrstama predefinisane forme.

Prilikom kreiranja korisničkog naloga Korisnik potvrđuje da je pročitao, razumeo i prihvata ove Uslove, Politiku privatnosti, Ugovor o pretplati (u slučaju Poslovnih Korisnika), i sve prateće dokumente. Na taj način Korisnik zaključuje Ugovor.

Ugovor se smatra zaključenim elektronskim putem, u skladu sa važećim propisima Republike Srbije. Ukoliko zaključivanjem Ugovora Poslovni Korisnik omogućava otvaranje korisničkih naloga za više svojih zaposlenih i/ili saradnika, takvo pravno lice dužno je da obezbedi da svako od tih lica bude blagovremeno upoznato sa ovim Uslovima, Politikom privatnosti, Ugovorom o pretplati i drugim primenjivim dokumentima, koji se mogu povremeno menjati. Korisnik se obavezuje da preduzme sve razumne radnje radi omogućavanja upoznavanja navedenih lica sa pomenutim dokumentima, te će u tom smislu snositi odgovornost prema Pružaocu usluge za postupanje svojih korisnika u okviru naloga koji su mu dodeljeni.

Ako Korisnik kreira nalog za Uslugu u ime pravnog lica (poslovnog Korisnika), garantuje da je ovlašćen da zastupa to pravno lice te da to lice obaveže Ugovorom. Dodatno, Korisnik koji kreira nalog za Usluge u ime poslovnog Korisnika (bez obzira da li otvara nalog za sebe, ili vise naloga u ime pravnog lica) smatraće se punomoćnikom po zaposlenju prema odredbama Zakona o privrednim društvima.

Izmene Uslova i Politike privatnosti

Pružalac usluge zadržava pravo da menja ili dopunjava ove Uslove, Politiku privatnosti i druga pravila u vezi sa korišćenjem Usluge. O svim materijalnim izmenama Korisnici će biti obavešteni putem internet stranice ili e‑pošte.

Nastavak korišćenja Usluge nakon stupanja izmena na snagu smatra se prihvatanjem izmenjenih Uslova.

Definicije

U okviru ovih Uslova sledeći pojmovi imaju navedeno značenje:

Factum / AI model "Factum" / Model / AI alat:

Računarski program zasnovan na veštačkoj inteligenciji, zaštićen autorskim pravom, koji omogućava pretraživanje i analizu pravnih propisa i drugih sadržaja putem interneta (web browsing-a), kao i druge performanse kao što su automatizacija pripreme pravnih dokumenata, generisanje istih, sumarizacija velike količine pravnih dokumenata i druge koje se mogu dodavati i menjati s vremena na vreme.

Zakon o autorskom i srodnim pravima:

Sl. glasnik RS, br. 104/2009, 99/2011, 119/2012, 29/2016 i 66/2019, u daljem tekstu: "ZASP".

Autor:

Fizičko lice koje je stvorilo autorsko delo, u skladu sa članom 9. stav 1. ZASP-a.

Autorsko delo:

Originalna duhovna tvorevina autora, izražena u određenoj formi, u skladu sa članom 2. stav 1. ZASP-a.

Intelektualna svojina:

Prava intelektualne svojine, uključujući autorsko pravo i srodna prava, žig, patent i druga prava industrijske svojine, uključujući i poslovnu tajnu koja će se za potrebe ovih Uslova smatrati intelektualnom svojinom.

Računarski program:

Računarski program sa pratećom dokumentacijom u bilo kojem obliku, koji predstavlja pisano autorsko delo, u skladu sa članom 2. stav 2. tačka 1) ZASP-a.

Usluga:

pristup i korišćenje Factuma putem interneta, uključujući sav povezani softver, aplikacije i digitalni sadržaj, koji se pružaju Korisniku uz naknadu.

Korisnik:

fizičko ili pravno lice koje koristi Uslugu (uključujući i sva zaposlena ili na drugi način angažovana lica koja su korisnici naloga koje je otvorilo pravno lice).

Poslovni Korisnik:

pravno lice koje zaključuje ovaj Ugovor i Ugovor o pretplati kako bi njegovi zaposleni, saradnici ili drugi ovlašćeni korisnici mogli da registruju individualne naloge i koriste Uslugu.

Pružalac usluge:

AI ASISTENT FACTUM doo Beograd, sa sedištem na Požeška 31, lokal 3, Beograd, matični broj 21969354.

Zakon o zaštiti potrošača:

Sl. glasnik RS, br. 88/2021, u daljem tekstu: "ZOP".

Potrošač / Individualni korisnik:

fizičko lice koje pribavlja Uslugu za svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili komercijalnoj delatnosti.

Ulazni sadržaj:

sve informacije, tekst, dokumenti ili drugi materijali koje Korisnik unese ili dostavi radi obrade i Unos.

Izlazni sadržaj:

tekst, reference i sažeci, koje Factum generiše na osnovu Ulaznog sadržaja Korisnika.

Korisnički podaci:

podaci koje Korisnik dostavlja Pružaocu usluge u vezi sa korišćenjem Usluge (npr. podaci za registraciju ili plaćanje), a koji nisu deo Ulaznog sadržaja.

Podaci o korišćenju:

anonimni i agregirani tehnički podaci o načinu upotrebe Usluge (broj upita, funkcije koje se koriste i sl.), koji ne sadrže lične podatke.

Zakon o zaštiti podataka o ličnosti:

Sl. glasnik RS, br. 87/2018, u daljem tekstu: "ZZPL".

Politika privatnosti:

dokument koji detaljno opisuje kako Pružalac usluge obrađuje podatke o ličnosti i koji je dostupan Korisnicima na internet stranici Factuma. Upućivanjem na ovu Politiku, Uslovi prihvataju njegova pravila bez njihovog detaljnog ponavljanja u ovom tekstu.

Primalac:

strana koja prima poverljive informacije.

Štetnik:

fizičko ili pravno lice koje nanese Oštećenoj strani štetu u skladu sa ovim Uslovima.

Oštećena strana:

fizičko ili pravno lice kojem Štetnik nanese štetu u skladu sa ovim Uslovima.

Ugovor o pretplati:

dokument kojim Poslovni Korisnik naručuje Usluge i kojim se utvrđuju specifični uslovi pružanja Usluge.

Stranica Pricing:

internet stranica https://factum.rs/rs/pricing, sa aktuelnim cenama, popustima, funkcionalnostima i limitima po planu.

Početni period pretplate:

dan kada Korisnik počne da koristi Uslugu.

Probne (Preview) funkcionalnosti:

funkcionalnosti Factuma koje se nude na testnoj osnovi, u beta ili ranoj fazi razvoja i mogu se menjati ili ukidati bez posebne najave.

Zakon o elektronskoj trgovini:

Sl. glasnik RS, br. 41/2009, 95/2013 i 52/2019, u daljem tekstu: "ZET".

PRUŽANJE INFORMACIJA, ZAKLJUČENJE UGOVORA I KOMERCIJALNE PORUKE

Informacije o Pružaocu usluge

Podaci o Pružaocu usluge

Puno poslovno ime: AI ASISTENT FACTUM doo Beograd

Matični broj: 21969354

PIB: 114087026

Delatnost i šifra delatnosti: 6201 – računarsko programiranje

Adresa sedišta: Požeška 31, lokal 3, Beograd

E-mail adresa: info@factum.rs

Kontakt telefon:+381 60 556 0035

Delatnost: ne podleže službenom nadzoru posebnog organa u smislu člana 6. stav 1. tačka 5) ZET-a i koja ne spada u posebno regulisane delatnosti, odnosno profesije u smislu člana 6. stav 1. tačka 6) ZET-a.

Pružalac usluge Korisniku ovim Uslovima na jasan i razumljiv način obezbeđuje sledeće informacije:

puno poslovno ime, sedište, matični broj i kontakt podatke (članom 4.1. Uslova)

opis funkcionalnosti Usluge, uključujući njene mogućnosti, ograničenja, tehničke zahteve i potencijalna ograničenja ažurnosti propisa zbog oslanjanja na javno dostupne internet izvore (članovima 1.2, 8.1, 10.2, 25.1, 25.2, 25.3)

cenu i uslove obračuna (članovima 13, 14. i 16. Uslova)

način plaćanja, rokove i postupak realizacije Usluge (članovi 14. i 16. Uslova)

postojanje zakonske odgovornosti prema potrošačima zbog nesaobraznosti digitalnih usluga (članovima 26 i 36.1 Uslova)

pravo potrošača na odustanak od ugovora na daljinu i uslove pod kojima to pravo prestaje (članovima 18 i 34 Uslova)

trajanje Ugovora, uslove za raskid i mogućnost vansudskog rešavanja sporova (članovima 17, 31, 32 i 37.4. Uslova)

jezike na kojima se Ugovor može zaključiti (članom 38.1. Uslova)

Komercijalne poruke

Slanje komercijalnih poruka putem elektronske pošte dozvoljeno je samo uz prethodni pristanak primaoca (opt‑in). Svaka poruka mora biti jasno označena kao komercijalna i mora sadržati jednostavan način za povlačenje pristanka (opt‑out).

U skladu sa ZET-om, Pružalac usluge će čuvati evidenciju o pristancima i opozivima i postupati u skladu s njima.

KORIŠĆENJE USLUGE

Pravo korišćenja i administracija naloga

Korisnik stiče ograničenu, neisključivu, neprenosivu i opozivu licencu da pristupa i koristi Uslugu isključivo za lične ili poslovne i komercijalne svrhe u skladu sa Ugovorom.

Pristupni nalozi namenjeni su isključivo individualnoj upotrebi i ne smeju se deliti. Korisnik je odgovoran za poverljivost svojih pristupnih podataka i za sve aktivnosti na nalogu.

Politika prihvatljivog korišćenja

Korisnik se obavezuje da se uzdrži od bilo kakvog postupanja koje bi moglo da naruši ugled, integritet ili funkcionalnost Factuma, uključujući sledeće zabrane:

  • upotreba Usluge u svrhe koje krše važeće zakone ili prava trećih lica, uključujući autorska prava i propise o zaštiti podataka o ličnosti
  • podsticanje nezakonitih aktivnosti ili objavljivanje klevetničkog, uvredljivog, invazivnog ili obmanjujućeg sadržaja
  • lažno predstavljanje Izlaznog sadržaja kao isključivo ljudski generisanog
  • namerno širenje štetnih programa (virusa, crva, trojanaca) ili drugih obmanjujućih sadržaja
  • ometanje rada Usluge ili opreme koja se koristi za pružanje Usluge
  • onemogućavanje, zaobilaženje ili narušavanje bilo koje bezbednosne ili tehničke mere Usluge
  • kršenje ovih Uslova, Ugovora ili drugih primenjivih politika
  • razvoj konkurentskih proizvoda koristeći Factum kao osnovu
  • unos u Model posebnih kategorija podataka o ličnosti (poput genetskih ili zdravstvenih podataka) ili podataka sa platnih kartica, osim ako to nije neophodno za realizaciju plaćanja i uz primenu odgovarajućih bezbednosnih mera. U slučaju unosa ovakvih podataka puna odgovornost za eventualnu štetu i povredu prava lica ostaje na Korisniku.

Posebne funkcionalnosti i probne verzije

Pružalac usluge može omogućiti pristup funkcionalnostima koje su u probnoj ili beta fazi. Takve funkcionalnosti se pružaju "kako jesu" i "kako su dostupne". Korisnik koristi probne funkcionalnosti na sopstvenu odgovornost. Pružalac usluge ne garantuje njihov kontinuitet i zadržava pravo da ih izmeni ili ukine bez prethodne najave.

8.2 Korisnik može tokom trajanja Ugovora unositi sopstvene dokumente radi obrade ("Unos"). Takav Unos ostaje isključivo vlasništvo Korisnika. Pružalac usluge primenjuje odgovarajuće tehničke i organizacione mere za zaštitu poverljivosti i integriteta dokumenata, ali se odriče odgovornosti za tačnost sadržaja koje Korisnik unosi.

Poslovni Korisnici

Poslovni Korisnik prihvata i saglasan je da njegovi zaposleni, saradnici ili drugi ovlašćeni korisnici ("Ovlašćeni korisnici") mogu biti u obavezi da registruju individualne naloge i da pre pristupa Uslugama prihvate Opšte uslove korišćenja i Politiku privatnosti. Takvo prihvatanje služi isključivo kao potvrda da će se svaki Ovlašćeni korisnik pridržavati pravila korišćenja Usluge i ne predstavlja zaključenje posebnog ugovora između Pružaoca usluge i Ovlašćenog korisnika. Sve radnje koje Ovlašćeni korisnici preduzmu putem naloga otvorenih u okviru Poslovnog Korisnika smatraće se radnjama samog Poslovnog Korisnika.

Poslovni Korisnik je isključivo odgovoran za korišćenje Usluga od strane svojih Ovlašćenih korisnika i za obezbeđivanje da svaki Ovlašćeni korisnik koristi Usluge u skladu sa Ugovorom i važećim propisima. Pružalac usluge ima pravo da obustavi ili onemogući pristup bilo kog pojedinačnog naloga koji krši Ugovor, bez obaveze da zbog toga umanji naknadu ili oslobodi Korisnika ugovornih obaveza.

Svi Ovlašćeni korisnici koji pristupaju Usluzi, potvrđuju i saglasni su da:

  • njihov pristup Usluzi reguliše ugovor zaključen između Pružaoca usluge I Poslovnog korisnika kao poslodavca Ovlašćenog korisnika
  • Uslugu koristi u ime i po ovlašćenju tog Poslovnog korisnika
  • ovim Ugovorom pristaje da se uredi njegovo zakonitog korišćenja Usluge.

Ovaj Ugovor, odnosno prihvatanje Opštih uslova korišćenja i Politike privatnosti ne stvaraju poseban ugovorni odnos između Ovlašćenog korisnika i Pružaoca usluge, osim u meri u kojoj je to neophodno da bi se regulisalo individualno ponašanje i obaveze u vezi sa korišćenjem Usluge.

Korišćenje digitalnih rešenja i prihvatanje rizika

Korisnik se može direktno informisati kroz dostupne dokumente i Politiku privatnosti o eksternim pružaocima usluga i / ili infrastrukture (i cloud infrastrukture) koju koristi Pružalac usluge, a na kojoj se skladišti Model.

Korisnik je svestan i prihvata da korišćenje digitalnih rešenja i komunikacije putem interneta nosi inherentne rizike. Ovi rizici uključuju, ali nisu ograničeni na: kašnjenja, nedostavljanje ili oštećenje podataka, hakerske napade, presretanje, neovlašćene izmene, kao i prenos zlonamernog koda (virusi, crvi, trojanski konji).

Mere za ublažavanje rizika i ograničenje odgovornosti

Pružalac usluge se obavezuje da će, u skladu sa standardom pažnje dobrog stručnjaka, preduzimati odgovarajuće mere za ublažavanje rizika povezanih sa korišćenjem AI. Ove mere uključuju redovna ažuriranja sistema, kontinuirano praćenje, obuke i primenu ljudskog nadzora radi provere i poboljšanja kvaliteta rezultata koje generišu AI alati u skladu sa ZZPL-om kako bi se navedeni rizici sveli na najmanju moguću meru. Uprkos tome, Pružalac usluge ne može garantovati apsolutnu bezbednost i ne može se smatrati odgovornim za štetu prouzrokovanu incidentima koji su van njegove razumne kontrole.

Uprkos preduzetim merama, Korisnik prihvata da greške, netačnosti ili pogrešna tumačenja i dalje mogu nastati. Shodno tome, odgovornost Pružaoca usluge za bilo kakve gubitke, troškove, štete ili nepovoljne ishode koji proizlaze iz korišćenja AI alata će biti ograničena, kako je dalje navedeno u ovim Uslovima.

Korisnik se obavezuje da će se pre oslanjanja na bilo koji Izlazni sadržaj koji je proizašao iz Modela standardom pažnje dobrog stručnjaka ili sa dužnom pažnjom isti detaljno pregledati. Korisnik prihvata sledeće specifične rizike:

  • pogrešno tumačenje pravnog jezika: AI alati mogu pogrešno protumačiti složen pravni pojam što može dovesti do netačnih zaključaka
  • kontekstualne greške: AI možda neće u potpunosti razumeti specifičan kontekst dokumenta ili odredbe, što može rezultirati preporukama koje nisu kontekstualno odgovarajuće
  • propust relevantnih informacija: AI alati mogu prevideti ključne klauzule ili odredbe koje nisu eksplicitno označene, ali su relevantne za pravnu analizu
  • netačno sažimanje: sažeci generisani od strane AI mogu izostaviti ključne detalje ili pogrešno predstaviti sadržaj originalnih dokumenata
  • pristrasnost u podacima: AI alati zasnivaju svoje zaključke i tumačenja na podacima na kojima su obučeni, te rezultati mogu zavisiti od pristupa, kriterijuma i metodologije korišćene prilikom njihovog kreiranja
  • "halucinacije": AI može generisati informacije koje deluju verodostojno, ali su činjenično netačne ili nisu prisutne u izvornom materijalu
  • nedosledni rezultati: isti unos može dati različite rezultate u različitim vremenima zbog probabilističke prirode AI modela
  • greške u vezi sa optičkim prepoznavanjem znakova (OCR): oslanjanje na OCR tehnologiju za konverziju skeniranih dokumenata ili dokumenata zasnovanih na slikama u tekst može dovesti do nedostajućih ili pogrešno pročitanih informacija, posebno kada su izvorni materijali lošeg kvaliteta ili sadrže složeno formatiranje.

Prihvatanjem ovih Uslova, Korisnik potvrđuje da je upoznat sa ovim ograničenjima i da na njih pristaje.

PROBNI PERIOD, NAKNADE I PLAĆANJE

Probni period (Free Trial)

Pružalac usluge može, po sopstvenom nahođenju, ponuditi novim Korisnicima besplatni probni period korišćenja Usluge u trajanju od 7 (sedam) dana ("Probni period"), sa ciljem da se Korisnik upozna sa funkcionalnostima Usluge.

Pre prihvatanja ponude za Probni period, Korisnik će biti jasno i nedvosmisleno obavešten o svim uslovima, a naročito o trajanju Probnog perioda.

Za Potrošače: Prihvatanjem ponude za Probni period, Potrošač daje izričitu prethodnu saglasnost da isporuka digitalnog sadržaja (pristup Usluzi) započne odmah, pre isteka roka od 14 dana za odustanak od ugovora, i potvrđuje da je upoznat da davanjem te saglasnosti gubi pravo na odustanak od ugovora, u skladu sa članom 36. stav 1. tačka 13) Zakona o zaštiti potrošača.

Tokom Probnog perioda, na Korisnika se primenjuju sve relevantne odredbe Ugovora, osim odredbi o plaćanju naknade. Pružalac usluge može ograničiti obim funkcionalnosti dostupnih tokom Probnog perioda.

Pružalac usluge će elektronskim putem poslati podsetnik Korisniku nakon isteka Probnog perioda.

Naknade

Pristup Uslugama se zasniva na pretplati. Cene su objavljene na internet stranici Pricing: https://factum.rs/rs/pricing.

Pružalac usluge zadržava pravo promene cena za buduće periode, o čemu će obavestiti Korisnika najmanje 15 dana unapred.

Korisnik plaća naknade za Uslugu u skladu sa cenama navedenim na internet stranici Pricing: https://factum.rs/rs/pricing. Cene se obračuvaju bez PDV‑a i drugih primenjivih poreza ili dažbina, osim ako nije drugačije naznačeno. Korisnik je odgovoran za plaćanje svih poreza povezanih s Ugovorom. Ako je Pružalac usluge dužan da obračuna ili naplati poreze za koje je Korisnik odgovoran, takav iznos će biti dodat fakturi i Korisnik ga je dužan platiti.

Korisnik pretplatu može otkazati u bilo kom trenutku, pri čemu otkazivanje stupa na snagu na kraju tekućeg pretplatničkog perioda.

Planovi i trajanje pretplate

Factum nudi tri paketa: Osnovni, Standardni i Pro, dostupne uz mesečnu ili godišnju pretplatu, prema opisu i cenama objavljenim na stranici Pricing u trenutku kupovine paketa (https://factum.rs/rs/pricing).

Godišnje pretplate se plaćaju unapred za ceo period i podležu godišnjem popustu objavljenom na stranici Pricing u trenutku kupovine promene popusta nemaju retroaktivno dejstvo.

Karakteristike svakog plana (npr. napredna logika, folderi/kontekst, sudske odluke, podzakonski akti, lokalno skladište, podrška) su navedene na stranici Pricing i/ili u aplikaciji Factum neće materijalno degradirati ključnu funkcionalnost u već plaćenom periodu.

13.4 Korisnik pretplatu može otkazati u bilo kom trenutku, pri čemu otkazivanje stupa na snagu na kraju tekućeg pretplatničkog perioda.

Promena plana

Upgrade stupa na snagu odmah naplata je proporcionalna za ostatak ciklusa.

Downgrade stupa na snagu prilikom narednog obnavljanja paketa tekući period se nastavlja pod postojećim uslovima.

Prelazak mesečna ↔ godišnja pretplata se tretira kao nova pretplata sa važećim uslovima u trenutku promene.

Plaćanje

Naknade se plaćaju unapred. U slučaju neuspešnog plaćanja, Pružalac ulsuge može otkazati pristup Korisniku.

Sva plaćanja će biti izvršena u srpskoj valuti - dinarima (RSD). Iznos koji će biti terećen sa računa kreditne kartice Korisnika se dobija konverzijom cene u evrima u srpske dinare prema važećem kursu Narodne banke Srbije.

Prilikom terećenja kreditne kartice Korisnika, isti iznos se konvertuje u lokalnu valutu prema važećem kursu Narodne banke Srbije. Kao rezultat ove konverzije, postoji mogućnost neznatne razlike u odnosu na originalnu cenu prikazanu na internet stranici.

Otkazivanje

Korisnik može da otkaže pretplatu u bilo kom trenutku, pri čemu otkazivanje stupa na snagu na kraju tekućeg pretplatničkog perioda.

Pravo na odustanak od ugovora (samo za Individualne korisnike)

Individualni korisnik ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu u roku od 14 dana od dana zaključenja ugovora, bez navođenja razloga i bez dodatnih troškova.

Individualni korisnik ostvaruje pravo na odustanak izjavom koju može dati na propisanom obrascu za odustanak ili na drugi nedvosmislen način. Izjava o odustanku proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata Pružaocu usluge.

Pružalac usluga je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od Individualnog korisnika, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio izjavu o odustanku.

Individualni korisnik nema pravo da odustane od ugovora o isporuci digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa ako je izvršenje započelo nakon njegove izričite prethodne saglasnosti i potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak. Obzirom na mogućnost korišćenja Probnog period (Free Trial opcije), odnosno testiranja funkcionalnosti Usluge pre zaključenja Ugovora, Individualni korisnik prihvatanjem ovih Uslova i zaključenjem Ugovora daje svoju izričitu saglasnost i potvrdu za prethodno navedeno.

Povraćaj sredstava

Uplaćene naknade su nepovratne, osim u slučaju ostvarivanja prava na odustanak od strane Individualnog korisnika, ili ako je drugačije predviđeno zakonom.

INTELEKTUALNA SVOJINA I PODACI

20. Vlasništvo nad Uslugom

20.1 Pružalac usluge zadržava sva prava Intelektualne svojine na Factumu, uključujući softver, algoritme, baze podataka, dizajn i dokumentaciju. Ugovor ne prenosi niti licencira prava na izvorni kod, tehnologiju ili algoritme, osim ograničenog prava korišćenja opisanog u članu 6.

Vlasništvo nad Ulaznim sadržajem i Izlaznim sadržajem

Korisnik zadržava sva prava na Ulaznom sadržaju. Korisnik garantuje da poseduje sva potrebna prava za korišćenje Ulaznog sadržaja koji unosi i da njihovo korišćenje ne krši prava trećih lica.

Izlaz koji Factum generiše na osnovu Ulaznog sadržaja može biti sličan ili identičan izlaznom sadržaju generisanom za druge korisnike, usled prirode veštačke inteligencije. Factum ne polaže vlasnička prava na Izlazni sadržaj ali može koristiti statističke ili agregirane podatke za poboljšanje performansi sistema, uz poštovanje Politike privatnosti.

Podaci o korišćenju i povratne informacije

Pružalac usluge može prikupljati i analizirati Podatke o korišćenju u svrhu unapređenja, održavanja i sigurnosti Usluge, uz uslov da ti podaci budu anonimizovani i ne omogućavaju identifikaciju Korisnika.

Povratne informacije, predloge i komentare koje Korisnik dostavi, Pružalac usluge može koristiti bez naknade i ograničenja, uključujući uključivanje tih predloga u svoje proizvode i usluge.

POVERLJIVOST

Poverljive informacije

Strana koja prima poverljive informacije ("Primalac") dužna je da ih štiti najmanje istim stepenom pažnje kojim štiti sopstvene poverljive informacije, a ne manjim od pažnje dobrog privrednika. Poverljive informacije mogu se koristiti samo u svrhu izvršenja ovog Ugovora.

Obaveza čuvanja poverljivosti traje za vreme trajanja Ugovora i pet godina nakon njegovog prestanka, osim ako duže trajanje nije propisano zakonom. Poverljive informacije obuhvataju sve nejavne informacije, uključujući bez ograničenja Ulazni sadržaj, Izlazni sadržaj, i Korisničke podatke.

Primalac može otkriti poverljive informacije samo onim licima koja moraju znati takve informacije radi izvršenja Ugovora i koja su ugovorom ili zakonom obavezana na poverljivost. Ako postoji zakonska ili sudska obaveza otkrivanja, Primalac će, ukoliko je to dozvoljeno, obavestiti drugu stranu pre otkrivanja.

Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema.

Sigurnost podataka prilikom kupovine garantuje procesor platnih kartica. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni Factum sistemu.

ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Upućivanje na Politiku privatnosti

Obrada podataka o ličnosti u okviru korišćenja Factuma uređena je Politikom privatnosti, koji predstavlja sastavni deo Ugovora. Pružalac usluge obrađuje podatke o ličnosti u skladu sa ZZPL-om i važećim propisima.

Korisnik potvrđuje da je upoznat sa sadržajem Politike privatnosti i da se sa njim saglasio pre započinjanja korišćenja Usluge. U slučaju neslaganja sa postupcima obrade iz Politike, privatnosti Korisnik ne bi trebalo da koristi Factum.

ODGOVORNOST, GARANCIJE I OGRANIČENJA

Priroda veštačke inteligencije i ograničenja

Factum koristi modele veštačke inteligencije koji rade na probabilističkim principima. Zbog toga se Izlazni sadržaj može pokazati kao netačan, nepotpun ili zastareo u odnosu na poslednje usvojene propise ili sudsku praksu. Factum nije savršen i ne zamenjuje profesionalnu procenu niti pravni savet advokatskih kancelarija.

Pružalac usluge ne garantuje ažurnost ili potpunost propisa do kojih Factum dolazi putem web‑pretraživanja. Izlaz se pruža isključivo u informativne svrhe.

Pružalac usluge ne pruža pravne usluge. Korišćenjem Usluge ne nastaje odnos advokat‑klijent i Pružalac usluge ne preuzima odgovornost za posledice primene Izlaznog sadržaja.

Garancije i saobraznost

Pružalac usluge garantuje da će Usluga tokom trajanja pretplate u materijalno bitnim elementima funkcionisati u skladu sa zvaničnom dokumentacijom. Za Potrošače se primenjuju odredbe ZZP-a u pogledu saobraznosti digitalnih usluga, u slučaju da je fizičko lice korisnik Usluga.

Izlazni sadržaj se pruža "kako jeste" i "kako je dostupan". Pružalac usluge isključuje sve druge garancije, eksplicitne ili implicitne, uključujući garancije prikladnosti, tačnosti i nekršenja prava, u najvećoj meri dozvoljenoj zakonom.

Ograničenje odgovornosti

Pružalac usluge ni u kom slučaju ne odgovara za indirektnu, posebnu, posrednu ili posledičnu štetu, uključujući izgubljenu dobit, prekid poslovanja ili gubitak podataka.

Ukupna odgovornost Pružaoca usluge prema Korisniku za sve zahteve u vezi sa Uslugom ograničena je na iznos naknada koje je Korisnik platio u periodu od dvanaest (12) meseci koji prethode događaju koji je prouzrokovao štetu. Za povredu obaveza poverljivosti ili obaveza iz Politike privatnosti, odgovornost je ograničena na dvostruki iznos plaćenih naknada.

Pružalac usluge ne preuzima odgovornost za Ulazni sadržaj koje Korisnik unosi niti za pravnu ispravnost Izlaznog sadržaja. U skladu sa ZET-om, Pružalac usluge ne odgovara za informacije koje prenosi ili skladišti, pod uslovom da nema saznanja o njihovoj nezakonitosti.

ODŠTETA

Odšteta od strane Pružaoca usluge

Ako korišćenje Usluge rezultira (ili po mišljenju Pružaoca usluge može rezultirati) potraživanjem zbog povrede prava intelektualne svojine, Pružalac usluge može, prema sopstvenom izboru: (i) zameniti ili izmeniti Uslugu funkcionalno sličnim proizvodom, (ii) pribaviti pravo za Korisnika da nastavi sa korišćenjem Usluge ili (iii) ako prethodne opcije nisu komercijalno razumne, raskinuti Ugovor i refundirati preostale neiskorišćene pretplate. Ove obaveze se ne primenjuju ako potraživanje proističe iz materijala koje nije obezbedio Pružalac usluge, ili iz zloupotrebe Usluge suprotno Uslovima.

Odšteta od strane Korisnika

Korisnik će braniti Pružaoca usluge od potraživanja trećih lica koja proističu iz unosa Ulaznog sadržaja, Izlaznog sadržaja koji je posledica unosa Ulaznog sadržaja, kršenja Politike prihvatljivog korišćenja ili kršenja zakona od strane Korisnika, i snosiće troškove dosuđenih naknada i razumnih advokatskih troškova.

Procedure za odštetne zahteve

Strana koja traži odštetu ("Oštećena strana") mora u razumnom roku obavestiti drugu stranu ("Štetnik") o potraživanju. Odgađanje obaveštenja oslobađa Oštećenu stranu obaveze samo ako takvo odgađanje značajno oteža njenu odbranu.

Oštećena strana ima isključivu kontrolu nad odbranom i nagodbom potraživanja, pod uslovom da nagodba ne može obvezati Štetnika na ništa više osim plaćanja novčanog iznosa i pod uslovom da nagodba bezuslovno oslobađa Oštećenu stranu svih odgovornosti.

Oštećena strana će pružiti razumnu pomoć u odbrani, na račun Štetnika.

TRAJANJE I RASKID

Trajanje Ugovora i automatska obnova

Prilikom kreiranja korisničkog naloga i/ili pretplate na Uslugu, Korisnik potvrđuje da je pročitao, razumeo i u celosti prihvata ovaj Ugovor, Opšte uslove korišćenja, Politiku privatnosti i Politiku prihvatljivog korišćenja, koji zajedno čine pravno obavezujući odnos. Tekst Ugovora, Opštih uslova korišćenja, Politike Privatnosti i Politike prihvatljivog korišćenja dostupan je Korisniku na način koji omogućava njihovo skladištenje, ponovno korišćenje i reprodukovanje.

Ugovor se smatra zaključenim elektronskim putem u trenutku kada Korisnik izvrši navedene radnje prihvatanja, i ostaje na snazi tokom perioda pretplate("Početni period pretplate").

Nakon isteka Početnog perioda pretplate, Ugovor se automatski raskida, osim ako Korisnik ne obnovi pretplatu.

Razlog za raskid (iz opravdanog razloga)

Svaka strana može raskinuti Ugovor pisanim obaveštenjem u roku od 30 dana ako druga strana izvrši materijalnu povredu Ugovora i ne otkloni je u navedenom roku.

Posledice raskida

Po prestanku Ugovora, prestaju sva prava i licence dodeljene Korisniku. Korisnik mora odmah prestati sa korišćenjem Usluge i izmiriti sva dospela dugovanja.

Na pismeni zahtev podnet u roku od 30 dana od raskida, Pružalac usluge će, uz razumnu naknadu, pomoći Korisniku da preuzme svoje Unose i dokumenta u standardnom, mašinski čitljivom formatu. Nakon isteka tog perioda, Pružalac usluge može trajno obrisati sve Ulazne sadržaje i Korisničke podatke u skladu sa Politikom privatnosti.

Sve odredbe Ugovora koje po svojoj prirodi treba da opstanu nakon raskida (npr. poverljivost, odšteta, ograničenje odgovornosti) ostaju na snazi.

PRAVA POTROŠAČA

Pravo na odustanak od ugovora na daljinu

Potrošač koji zaključi Ugovor na daljinu ima pravo da bez navođenja razloga raskine Ugovor u roku od 14 dana od zaključenja, podnošenjem izjave o odustanku. Pružalac usluge će obezbediti obrazac i uputstvo za odustanak.

Potrošač nema pravo na odustanak ako je isporuka digitalnog sadržaja počela uz njegovu prethodnu izričitu saglasnost i potvrdu da time gubi pravo na odustanak, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.

Nepravične ugovorne odredbe

Odredbe koje bi protivno načelu savesnosti i poštenja dovele do značajne neravnoteže u pravima i obavezama na štetu Potrošača smatraju se nepravičnim i ništavim. Nejasne odredbe tumačiće se u korist Potrošača.

Reklamacije i nesaobraznost

Potrošač može podneti reklamaciju zbog nesaobraznosti Usluge ili drugih nedostataka. Pružalac usluge će odgovoriti na reklamaciju pisanim ili elektronskim putem u roku od 8 dana, a u roku od 15 dana od prijema dužan je rešiti reklamaciju. Ako nesaobraznost nije otklonjiva, Potrošač ima prava predviđena Zakonom o zaštiti potrošača.

ZAVRŠNE ODREDBE

Merodavno pravo i rešavanje sporova između Pružaoca usluga i Korisnika – pravnog lica i Pružaoca usluga i Korisnika – fizičkog lica (Potrošača)

Na ove Uslove primenjuje se pravo Republike Srbije.

Korisnik i Pružalac usluge će nastojati da sve sporove reše mirnim putem.

Korisnik – pravno lice i Pružalac usluge su saglasni da svaki spor iz ovog Ugovora ili u vezi sa ovim Ugovorom bude konačno rešen arbitražom organizovanom u skladu sa Pravilnikom Stalne arbitraže pri Privrednoj komori Srbije. Sedište arbitraže je u Beogradu, Republika Srbija. Spor rešava jedan arbitar. Jezika arbitražnog postupka je srpski jezik.

Korisnik – fizičko lice (Potrošač) ima pravo na vansudsko rešavanje sporova u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.

Korisnik – fizičko lice (Potrošač) i Pružalac usluge su saglasni da svaki spor iz ovog Ugovora ili u vezi sa ovim Ugovorom bude konačno rešen pred stvarno i mesno nadležnim sudom Republike Srbije.

Jezik

Ugovor se može zaključiti na srpskom jeziku.

Viša sila

Nijedna strana neće biti odgovorna za neispunjenje obaveza ako je ono uzrokovano okolnostima koje su izvan razumne kontrole te strane, uključujući prirodne katastrofe, rat, pobunu, cyber‑napade, epidemije, prekide u snabdevanju električnom energijom, internetom ili druge događaje više sile. Strana pogođena višom silom dužna je da uloži razumne napore da minimizuje posledice i nastavi izvršenje obaveza čim je to razumno moguće.

Cesija i podizvođači

Korisnik ne može preneti prava i obaveze iz Ugovora bez prethodne pisane saglasnosti Pružaoca usluge, osim na svoje povezano lice (npr. društvo ćerku), uz uslov da preuzme sve obaveze iz Ugovora.

Pružalac usluge može angažovati podizvođače za izvršavanje pojedinih funkcija Usluge, ali ostaje odgovoran za njihov rad u odnosu na Korisnika. Popis podizvođača dostupan je u Politici privatnosti.

Korišćenje imena i logotipa

Pružalac usluge može navesti Korisnika kao referencu u marketinškim materijalima (npr. objaviti logo na svojoj internet stranici), osim ako Korisnik pisanim putem ne zatraži da se njegovo ime i znakovi ne koriste.

Delimična ništavost

Ako se neka odredba ovih Uslova proglasi nevažećom, to neće uticati na validnost preostalih odredbi. Nevažeća odredba biće zamenjena važećom odredbom koja najbolje odražava ekonomsku nameru strana.

Kontakt

Za sva pitanja i zahteve u vezi sa Uslugom, Korisnik može kontaktirati Pružaoca usluge putem sledećih podataka:

Naziv: AI ASISTENT FACTUM doo Beograd

E‑mail: info@factum.rs

Telefon:+381 60 556 0035

Factum

Uštedite vreme na pravnim analizama

Proverite ugovor i istaknite rizične klauzule.

Da li je politika za privatnost usaglašena sa zakonom?

Kako da podnesem tužbu za neisplaćenu platu?

Probajte sada
Najava